Založení a pád horských JZD v Krkonoších. Přednáška Mgr. Libora Duška, Ph.D. z Krkonošského muzea ve Vrchlabí přilákala 34 posluchačů
Kolektivizaci zemědělství se v 50. letech nevyhnuly ani horské obce na Trutnovsku. Etnolog Mgr. Libor Dušek, Ph.D., z Krkonošského muzea Správy KRNAP ve Vrchlabí na konkrétních situacích nastínil, s jakými problémy se zakladatelé horských JZD potýkali, a proč jejich existence skončila zpravidla fiaskem. Novopečení dosídlenci pohraničí neměli většinou zkušenosti s hospodařením ve vyšších polohách, které vyžaduje specifické znalosti a zkušenosti, v minulosti přenášené z generace na generaci. V jistém ohledu byl ale zásadnějším faktorem nefunkčnosti horských JZD počáteční kolektivizační tlak, respektive celostátně řízené ustavení JZD z roku 1949. Rozkladně zapůsobila též měnová reforma provedená roku 1953, která demotivovala i mnohé nadšené družstevníky.
Přednáška se uskutečnila ve čtvrtek 31. 5. 2018 od 17.00 hodin a navštívilo ji 34 posluchačů.
Adresa
Muzeum Podkrkonoší v Trutnově
Školní ul. 150
541 01 Trutnov
IČ: 751 191 53
Otevírací doba
Celoročně úterý až neděle
9-12, 13-17 hodin.
Vstupné (expozice + výstavy)
Plné vstupné: 60,- Kč
Zlevněné vstupné: 30,- Kč
Vstupné (bez expozic)
Plné vstupné: 30,- Kč
Zlevněné vstupné: 10,- Kč
Používáme soubory cookies
Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, zobrazení přizpůsobeného obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.
Nastavení cookies
Přizpůsobte si soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastnimi preferencemi.
Nutné cookies
Některé soubory cookie jsou vyžadovány, aby byla zajištěna základní funkčnost. Bez těchto cookies nebude web fungovat správně. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.
Analytické cookies
Analytické soubory cookie nám pomáhají vylepšovat naše webové stránky shromažďováním informací a podáváním zpráv o jeho používání.
Marketingové cookies
Marketingové soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků napříč webovými stránkami, které majitelům stránek umožňují zobrazovat relevantní a poutavé reklamy.